Google G Suite

 

G Suite

Vergaderen, videoconferenties en het delen van agenda’s en documenten vanaf ieder apparaat, waar u ook bent Google G Suite maakte het  nog nooit zo makkelijk.

Veilig samenwerken in de cloud voor bedrijven

Met G Suite laat Google zien dat het oude werken veel eenvoudiger gemaakt kan worden. Hiervoor moet u wel omdenken. Waar nu veel medewerkers huiverig zijn om hun agenda te delen of hun dokumenten opbaar te maken gaan we in G Suite alles delen. Samen werken in documenten, chatten en taken beheren. Natuurlijk wel met de collega’s en autirisaties die u selecteert.

G Suite is – in tegenstelling tot de privé Google account – een betalende service: het biedt een volledig kant-en-klaar IT pakket aan met cloud oplossingen voor mail, kalender, opslag (storage) en kantoorsoftware (tekstverwerking, rekenbladen, presentaties, formulieren, tekenpakket). Ook video gesprekken en chat toepassingen zijn via het pakket mogelijk, net als een geïntegreerd sociaal netwerk en het bouwen van websites – al dan niet voor intern gebruik.

Uiteraard is een toepassing beschikbaar om het platform volledig zelf te beheren en integratie met bestaande systemen of op maat gemaakte functionaliteiten zijn – met eigen personeel of via externe specialisten – mogelijk.

Alle emailadressen kunnen met je account worden gesynchroniseerd. In G Suite is Gmail je sleutel om je te verbinden aan je bedrijf en collega´s, mail, documenten en om toegang te krijgen tot alle apps en functies die door de beheerder worden toegewezen. Voor de buitenwereld blijven uw bedrijfsemail en website gewoon bestaan en van mail wordt van daaruit verstuurd maar in werkelijkheid neemt G Suite uw domein over.

Het aantal mogelijkheden is daarom enorm te noemen. Vanaf ieder apparaat is nu ieder document te bewerken en kunt met uw collega’s communiceren.

Iedere gebruiker heeft een eigen profiel

Ieder gebruiker binnen uw organisatie heeft een profiel. Hierin staat onder ander bij welke organisatie eenheid hij hoort, welke apps worden toegewezen en wat zijn permissies zijn.

Email, Agenda, Documenten, Drive voor bedrijven.

Alles wat bedrijven nodig hebben om optimaal te werken, samen of alleen. Op computer, telefoon en tablet. Google G suite staat voor veilig werken in de cloud. Vergaderen, delen van agenda’s en bewerken van documenten vanaf ieder apparaat waar u ook bent. Met G suite laat u de jaren 90 voorgoed achter u.  De apps die onder G Suite vallen zijn onder meer Gmail, Drive, Docs, Agenda en Hangouts.

Nieuwe functies

In Google Spreadsheets is de Explore/Verkennen-functie uitgebreid. Met deze functie, genereert Google automatisch grafieken en een overzicht van interessante informatie op basis van jouw data. Explore wordt nu uitgebreid met ondersteuning voor functies in ‘natuurlijke taal’. Zo vraag je eenvoudig de ‘gemiddelde winst per producttype’ en Google geeft je een overzicht. Uiteraard kun je daarna zelf nog checken welke formule voor deze berekening gebruikt is.

Ook in Google Presentaties en Google Documenten is de Explore-functie uitgebreid. In Presentaties krijg je nu automatische suggesties om de lay-out van sheets aan te passen en in Google Documenten krijg je op het Explore-tabblad naast interessante links ook gerelateerde Google Drive-bestanden te zien.

Google Drive en Meetings voor teams

Onderdeel van Google G Suite zijn ook twee nieuwe toepassingen. Google Drive voor het gebruik van gedeelde mappen in Google Drive. In de nieuwe tool is het eenvoudig om gebruikersrollen te definiëren. Daarnaast kunnen nieuwe medewerkers eenvoudig worden toegevoegd en kunnen vertrekkende medewerkers ook eenvoudig verwijderd worden zonder dat bestanden verdwijnen.

Probeer  Google G Suite 30 dagen kosteloos uit. klik hier :