Posts in google+ Laat berichten van uw website verschijnen in Google+

Zou het niet mooi zijn als mensen, wanneer ze op uw bedrijf zoeken, ook actuele vacatures, evenementen en nieuwsberichten te zien krijgen? Dat beetje extra informatie waarmee u klanten en kandidaten nog sneller aan u bindt. Het kan met Google Plus ( google+).

‘Google+, bestaat dat nog?’, hoor ik u denken. Jazeker, en het kan ook nog eens heel nuttig zijn! Ik leg u graag uit hoe, maar eerst een terugblik. De introductie van Google+ dateert alweer van 2011. In dat jaar lanceerde Google een eigen social media platform en ging daarmee de concurrentie aan met het snelgroeiende Twitter en Facebook. Maar toen Google, na een weergaloze start, de functie van Google+ drastisch wijzigde, daalde de populariteit van het platform snel. Updates verdwenen steeds meer naar de achtergrond en de focus kwam te liggen op de verbindende factor van verschillende Google producten (nu standaardfunctionaliteiten). Daarbij maakte Google de fout om gebruikers automatisch en ongevraagd een Google+ account te geven. Er waren dan ook maar weinig mensen echt rouwig om de teloorgang van Google+.

Desondanks is het platform nooit weggeweest. Sterker nog, de nieuwe functionaliteit ‘Posts’ biedt u als intermediair extra mogelijkheden om uw vacatures onder de aandacht te brengen in de zoekresultaten.

google+ post

Nieuwe kansen voor Google+

Ook zal het grote publiek Google+ niet snel omarmen, het zal nooit
helemaal verdwijnen omdat het een verbindend platform is tussen de
verschillende Google producten. Daarbij biedt Google+ bedrijven
interessante mogelijkheden via een ‘Mijn Bedrijf account’, dat is
gekoppeld aan een Google+ account. U kunt dan vanuit uw bedrijfsnaam
op Google+ bedrijfsinformatie delen. Dit helpt alleen nog niet
bij uw zichtbaarheid of vindbaarheid. De nieuwe functie ‘Posts’ helpt
daar wél bij.
Posts stelt u in staat om uw content direct in de zoekresultaten van
Google te publiceren. Google geeft u daarmee de mogelijkheid om
bedrijfsinformatie, maar ook vacatures of nieuwsberichten te
publiceren aan de rechterkant van de zoekmachine en zo uw
organisatie te promoten. Een zoekopdracht op uw bedrijfsnaam
toont op deze manier direct meer relevante en actuele informatie.

Hoe werkt het

In vijf korte stappen leg ik u uit hoe u deze nieuwe functie in
Google+ gebruikt:

  1. Login bij Google Mijn Bedrijf en kies de locatie waarvoor
    u een post wilt maken;
  2. Kies uit het linker menu Posts;
  3. Omschrijf in 100 tot 300 woorden actuele vacatures;
  4. Kies voor ‘knop toevoegen’ om een link te plaatsen naar de
    betreffende pagina;
  5. Bekijk het voorbeeld en kies voor ‘publiceren’.

Na het publiceren van de post is het resultaat zo goed als direct
zichtbaar in de zoekresultaten. Met een zoekopdracht naar uw
bedrijfsnaam moet uw post direct worden getoond onder uw
bedrijfsgegevens aan de rechterkant. Google Posts blijven ongeveer
zeven dagen online, daarna komen ze te vervallen.
U moet dan weer nieuwe Google Post toevoegen. Een mooi nieuw
onderdeel van uw contentstrategie.”

Lees meer: Google G Suite

Bron: Artikel is eerder verschenen in PZine uitgave Herfst 2017

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *